SCHRIJF IN VOOR MIJN NIEUWSBRIEF

krijg meteen 5 GRATIS tips voor een platte buik en meer energie!
Email address
Secure and Spam free...

8 Tips Voor Een Strakke Buik

platte buikEen six-pack bekomen is niet gemakkelijk. Het vraagt meer dan alleen om wat buikspier oefeningen te gaan doen. Als het voor jou tot nu toe nog niet gelukt is je buik met speklaag te transformeren in een strakke buik, dan moet je zeker deze tips gaan toepassen.

Tip 1: Zorg voor een eiwitrijk ontbijt met vetten en groenten

Wat je als eerste maaltijd van de dag eet, bepaalt je vetverbranding en energiepeil voor de rest van de dag. Zorg voor een eiwitrijk ontbijt met gezonde vetten en groenten om je lichaam om te laten schakelen van een koolhydraatverbranding naar een vetverbranding. Dit kan zijn, een groenten omelet, gekookte eieren met rauwkost, griekse yoghurt of magere platte kaas(kwark) met een kleine salade en wat noten erbij, mozzarella met groenten, een salade met gerookte zalm,…

Tip 2: Beperk de koolhydraten

De hoeveelheid en het soort koolhydraten dat je eet kunnen het verschil maken tussen een dikke buik en een strakke buik. Koolhydraten hebben een invloed op het hormoon insuline. Telkens als je téveel en op verkeerde momenten van de dag de snelle koolhydraten of suikers eet, stijgt insuline. Als insuline continue te hoog is, krijgt je lichaam ook constant het signaal om vet rond je middel te gaan opslaan. Zorg dus voor een stabiele bloedsuikerspiegel door producten zoals brood, pasta, frisdrank, fruitsappen, koekjes en gebak te schrappen, en haal je koolhydraten uit bronnen zoals groenten, fruit, havermout, quinoa, bruine rijst, zoete aardappel,…

Tip 3: Doe krachttraining

Als je als doel hebt om het vet op je buik in een snel tempo te laten slinken, dan moet je krachttraining doen. De juiste krachttraining zorgt voor een toename van het spierweefsel, waardoor je metabolisme in rust toeneemt. Dat wil zeggen dat je dan meer calorieën gaat verbranden, ook wanneer je niet aan het sporten bent. De juiste krachttraining stimuleert ook de hormonen die instaan voor je vetverbranding.

Tip 4: Zorg voor een goede vertering

Alles begint bij de vertering van je voeding. Zelf al ben je serieus met je voeding en training bezig, dan nog kan het zijn dat er weinig tot geen voorruitgang is door een slechte opname van voedingsstoffen. Dit is meestal een gevolg van een tekort aan maagzuur. Eiwitten, koolhydraten en vetten, maar ook diverse vitaminen en mineralen worden niet voldoende afgebroken en dus ook niet opgenomen. Een ‘wondermiddel’ ter verbetering van de opname van voedingsstoffen is HCL.

Tip 5: Vermijd bewerkte voedingsmiddelen

Bewerkte voedingsmiddelen hebben weinig voedingswaarde en ze bevatten additieven die de hoeveelheid toxines in je lichaam verhogen, waardoor je lichaam uiteindelijk niet optimaal kan functioneren. Focus zoveel mogelijk op verse onbewerkte voeding zoals steak, kippenborst, eieren, vis, schaaldieren, groenten en fruit.

Tip 6: Zorg voor gezonde vetten

Het eten van genoeg vetten is essentieel voor een strakke buik. Jarenlang werd beweerd dat we vetten moesten vermijden, maar net het omgekeerde is waar. De juiste vetten zijn belangrijk voor een goede hormoonhuishouding, en die stuurt onder andere je stofwisseling aan, en dus ook de vetverbranding. Focus op de goede, gezonde vetten die komen uit olijfolie, avocado, noten,… en daarnaast de essentiële vetzuren uit omega 3 visolie.

Tip 7: Drink voldoende water

Vetverbranding is enkel mogelijk als je voldoende vocht in je lichaam hebt. Voldoende water drinken zorgt ervoor dat toxische stoffen sneller afgevoerd worden, waardoor je sneller vet verliest, en dus ook sneller het vet op je buik kan verminderen.

Tip 8: Zorg voor voldoende slaap

De hoeveelheid en kwaliteit van je slaap is bepalend voor je vetverbranding. Tijdens je slaap word groeihormoon aangemaakt, en dit is één van de belangrijkste hormonen die je vetverbranding regelen. Als je te weinig slaapt, ga je ook minder groeihormoon aanmaken, en dus ook moeilijker het vet op je buik wegkrijgen. Optimaal is om zo’n 8 uur per nacht te slapen.

Deze post heeft een reactie

Reacties niet meer mogelijk.

Sluit Menu

SCHRIJF IN VOOR MIJN NIEUWSBRIEF

krijg meteen 5 GRATIS tips voor een platte buik en meer energie!
Email address
Secure and Spam free...